Home Ajutor Daca lucrurile merg rau

Daca lucrurile merg rau

Uneori poti fi nemultumit de un anumit produs sau serviciu financiar. Poti afla ca platesti un comision mai mare decat stiai, sau poate exista o problema cu plata unui venit. Cel mai indicat este sa contactezi firma sau organizatia care ti-a furnizat serviciul sau produsul cat mai repede pentru a clarifica lucrurile. De obicei, acestea au o anumita procedura pentru a rezolva problema. Iata cateva sfaturi utile despre cum sa demarezi acest proces.

Rezolvarea problemelor
De obicei, posibilele dificultati pot fi rezolvate rapid daca discuti cu compania sau vanzatorul de la care ai achizitionat produsul.

Intocmirea plangerii
Daca nu poti rezolva nimic doar discutand cu vanzatorul, poti sa faci o plangere in scris.

Daca tot nu esti multumit
Daca nu esti multumit de raspunsul primit de la companie la plangerea ta, ai posibilitatea de a te adresa autoritatilor sau organizatiilor pentru protectia consumatorilor.

Prezentarea in instanta
In unele cazuri ai putea fi nevoit (sau ai putea decide) sa mergi in instanta pentru a rezolva problema.

Unde poti face reclamatii
Exista diferite organizatii catre care poti adresa plangeri si reclamatii, in functie de tipul acestora.


Rezolvarea problemelor
De obicei, posibilele dificultati pot fi rezolvate rapid daca discuti cu compania sau vanzatorul de la care ai achizitionat produsul. Impreuna puteti analiza situatia si puteti gasi o solutie. Daca negocierea nu este posibila, cere detalii despre procedura de reclamatii a vanzatorului.


Intocmirea plangerii
Daca nu poti rezolva nimic doar discutand cu vanzatorul, poti sa faci o plangere in scris.

Poti sa obtii ajutor pentru realizarea plangerii. Pentru plangeri despre servicii financiare, poti obtine informatii de aici http://www.anpc.gov.ro/anpc/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=8&Itemid=54

Intocmirea unei plangeri
Poti face o reclamatie in scris (email/posta) sau direct prin telefon. Trebuie sa ai toate informatiile de care ai nevoie inainte de a face plangerea. Iata cateva sfaturi utile:

  • Explica situatia clar si include toate datele relevante. Enumera faptele in ordinea in care s-au intamplat. Evita detaliile care nu sunt necesare si repetitiile. Fii ferm,insa politicos.
  • Include orice fel de cifre de referinta pentru produsul cumparat, contul detinut sau un numar de referinta pentru client.
  • Trimite copii ale documentelor, daca sunt relevante, dar pastreaza intotdeauna originalele. De fiecare data cand scrii o scrisoare, pastreaza si o copie a acesteia.

Obtinerea unui ajutor gratuit
Daca ai nevoie de ajutor sa te hotarasti daca sa faci sau nu o reclamatie sau daca ai nevoie de ajutor pentru a scrie aceasta reclamatie, Biroul local de consiliere pentru cetateni sau organizatiile de consumatori din localitate iti pot fi de folos. Nu vei plati pentru acest serviciu. Daca ai nevoie de ajutor pentru o plangere legata de pensie, poti apela la Casa Nationala de Pensii si alte Drepturi Sociale sau la Comisia pentru Supravegherea Sistemului de Pensii Private. Nici acest serviciul nu va fi taxat.

Apelarea la un cabinet de avocatura
Un cabinet de avocatura te poate ajuta cu rezolvarea plangerii tale, inclusiv cele impotriva companiilor financiare, insa serviciul este contra cost. Daca te gandesti sa folosesti un astfel de cabinet, asigura-te ca este inregistrat la Baroul local si ca stii de la inceput cat trebuie sa platesti. 

Ce se intampla in continuare
Companiile trebuie, in general, sa-ti raspunda la reclamatia sau plangerea ta, intr-o anumita perioada de timp, deci afla care este aceasta. De obicei iti vor raspunde in scris. Daca decid ca plangerea ta este indreptatita, atunci este posibil sa-ti ofere anumite compensatii. Dar se poate si sa-ti respinga plangerea.


Daca tot nu esti multumit
Daca nu esti multumit de raspunsul primit de la companie la plangerea ta, ai posibilitatea de a te adresa autoritatilor sau organizatiilor pentru protectia consumatorilor.

Folosirea unui serviciu pentru solutionarea  plangerilor
Daca nu esti multumit cu un raspuns al unei companii, exista mai multe sisteme de solutionare a reclamatiilor pe care le poti folosi in functie de natura plangerii.

Folosirea unui serviciu de mediere
Medierea este un alt mod de rezolvare a disputelor de ordin civil sau familial. Este o alternativa la un proces si poate fi mai ieftina, mai rapida si mai putin stresanta. Este un proces voluntar in care o a treia parte, neutra, ajuta ambele parti sa se inteleaga asupra disputei pe care o au.
Mai multe despre aceasta procedura in brosura "
Medierea".


Prezentarea in instanta
In unele cazuri ai putea fi nevoit (sau ai putea decide) sa mergi in instanta pentru a rezolva problema.

Prezentarea in instanta
Daca nu esti de acord cu decizia data de catre un mediator sau daca nu ai rezolvat problema pe cale amiabila te poti adresa instantei.

Plata pentru o actiune in justitie
In general pentru actiunile inaintate de catre consumatori impotriva operatorilor economici nu vei plati o taxa pentru a apela la instanta. Daca consideri ca ai nevoie de un avocat, ar trebui sa alegi unul cu experienta in domeniu. Ai putea obtine consiliere juridica daca iti permiti sa platesti un avocat.


Unde poti face reclamatii
Exista diferite organizatii catre care poti adresa plangeri si reclamatii, in functie de tipul acestora.

Catre cine sa depui o plangere?
Diverse organizatii ofera informatii si sfaturi referitor la ce trebuie sa faci cand te afli in fata unei probleme. Viziteaza rubrica contacte.

Credite
Companiile care dau cu imprumut bani trebuie sa fie autorizate de catre Banca Nationala. Daca ai probleme cu un creditor poti cere ajutor de la APC Romania sau de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.

Produse sau servicii financiare
Daca ai o plangere in legatura cu banca de la care ai contractat un credit, cu asigurarea sau alte companii de servicii financiare, contacteaza ANPC cat mai repede. Iti vor investiga plangerea si iti vor raspunde. Daca ai nevoie de ajutor sa realizezi plangerea, poti avea un model de sesizare aici.

Alocatii de la stat
Daca consideri ca o decizie in legatura cu alocatiile tale de la stat nu este corecta, poti cere autoritatii explicatii suplimentare. Poti cere ca decizia sa fie reevaluata si, daca tot esti nemultumit, poti apela la un for superior.

Alocatiile pentru copil
Daca consideri ca ceva nu este in regula cu alocatia pentru copilul tau  sunt numeroase tipuri de sprijin disponibil pentru a verifica ce s-a intamplat si pentru a-ti rezolva problemele.

Codul fiscal
Codul fiscal spune angajatorului sau platitorului de pensie ce impozit pe venit sa retina din salariul sau pensia ta. Daca fisa fiscala este gresita, ai putea plati mai mult sau mai putin decat ar trebui, asa ca ar fi bine sa contactezi Administratia Fiscala in caz ca ai nelamuriri.

Pensia de stat
Casa de Pensii plateste pensia de stat. Daca ai intrebari sau daca esti nemultumit de serviciile lor, ii poti contacta.

Pensia privata
Daca ai nedumeriri in legatura cu pensia ta privata, angajatorul te poate pune in legatura cu administratorul fondului de pensii.

Bunuri si servicii
Ai drepturi legale atunci cand cumperi bunuri si servicii. Gasesti indrumare si consiliere la urmatoarele adrese www.apc-romania.ro, www.anpc.ro sau www.eccromania.ro


Site realizat cu mândrie de graficaro.net - servicii de creare site