Home Carduri Carduri de credit Cere ajutor

Cere ajutor

Chiar dacă îţi iei toate măsurile de protecţie a datelor tale personale sau ţii o evidentă strictă a banilor, accidente, furturi se pot întâmpla.

Protejarea informaţiilor personale
Banca sau instituţia financiară nebancară are obligaţia să te informeze de la început cu privire la importanţa păstrării în condiţii de siguranţă a cardului de credit, a informaţiilor legate de cont, cât şi a PIN-ului cardului.
Este important să ţii cont de aceste sfaturi. Dacă crezi că cineva ţi-a folosit cardul fără permisiune, trebuie să iei de urgenţă legătura cu banca emitentă. De asemenea, atât banca, cât şi instituţia financiară nebancară nu îţi vor solicita niciodată prin telefon detalii personale.

Banca sau instituţia financiară nebancară te poate contacta uneori pentru a confirma o tranzacţie, în special dacă:

  • aceeaşi tranzacţie apare de mai multe ori într-o perioadă scurtă de timp
  • sumele tranzacţionate sunt foarte mici sau foarte mari ca valoare
  • retragerile nu sunt compatibile cu modelul tău de cheltuieli lunare
  • retragerile sunt suspectate a fi frauduloase
  • retragerile au fost efectuate din străinătate.


Pentru mai multe informaţii, te invităm să consulţi secţiunea Sfaturi privind protecţia ta.

Pierderea sau furtul cardului de credit
Trebuie să anunţi în cel mai scurt timp banca emitentă a cardului dacă:

  • ai pierdut sau ţi-a fost furat cardul de credit
  • unul dintre următoarele elemente de securitate este cunoscut de cineva fără permisiunea ta (PIN-ul cardului de credit, parola de acces la contul din bancă)
  • bănuieşti că altcineva a utilizat (sau a încercat să folosească) cardul fără permisiunea ta. 

Din momentul în care ai anunţat banca/instituţia financiară nebancară emitentă a cardului că ai suspiciuni privind tranzacţiile efectuate fără permisiunea ta nu mai eşti răspunzător de nicio tranzacţie ulterioară.

Tranzacţii neautorizate
Dacă există o tranzacţie neautorizată din/în contul tău de credit trebuie să anunţi fără întârziere banca. Este de datoria băncii, instituţiei financiare nebancare care a emis cardul de credit să demonstreze dacă tranzacţia a fost efectuată de tine sau dacă au existat probleme tehnice ori dacă este vorba de o fraudă electronică.
Daca nu ai autorizat o plată atunci compania emitentă a cardului de credit trebuie să îţi ramburseze contravaloarea tranzacţiei, cu excepţia cazului în care există unele suspiciuni asupra ta. În acest caz, compania emitentă a cardului de credit trebuie să examineze cererea, cât mai repede posibil.

Întârzieri la plată pentru cardurile de credit
Dacă ai dificultăţi în a face rambursările, nu le ignora. Încercă să discuţi cu banca sau cu experţi din domeniu care îţi pot explica paşii pe care trebuie să-i urmezi pentru a-ţi plăti datoriile.

Plângeri
Dacă ai o problemă în privinţa unui serviciu acordat de bancă/instituţia financiară nebancară, trebuie să le contactezi pentru a rezolva problema pe cale amiabilă. În cazul în care acest lucru nu este posibil, poţi depune o sesizare la comisariatul local pentru protecţia consumatorilor din raza oraşului în care ai domiciliul.   Toate informaţiile prezentate în această secţiune trebuie să le primeşti de la banca/instituţia financiară nebancară în mod gratuit.

Pentru mai multe informaţii, accesează rubrica Întreabă expertul.


Site realizat cu mândrie de graficaro.net - servicii de creare site