Home Imprumuturi Imprumuturi de nevoi personale Obţinerea de ajutor

Obţinerea de ajutor

Există modalităţi de a primi ajutor pentru alegerea împrumutului optim dar şi pentru a-ţi corecta raportul creditului sau pentru a te ajuta să faci faţă eventualelor dificultăţi pe care le vei întâmpina după ce ai achiziţionat bunurile cu ajutorul unui credit.

Analizează piaţa pentru a alege cel mai bun împrumut
Poţi apela la un brokerde credite care îţi va prezenta mai multe oferte şi te va ajuta să alegi soluţia care ţi se potriveşte cel mai bine. Poţi realiza şi singur o analiză a pieţei cu ajutorul site-urilor care îţi permit compararea diferitelor credite. Dacă doreşti un credit de la un dezvoltator imobiliar poţi, de asemenea, să compari mai multe oferte cu ajutorul site-urilor specializate. Asigură-te că nu contractezi un credit înainte de a decide dacă este ceea ce cauţi. Apelarea la prea multe credite într-o perioadă scurtă de timp ar putea să îţi afecteze scorul creditului (bonitatea). Pentru mai multe detalii, consultă secţiunea Scorul de credit. Chiar şi atunci când eşti în căutarea unui credit şi ceri oferte de la mai multe bănci fiecare instituţie bancară la care apelezi te va verifica în baza de date a băncilor pentru a vedea dacă mai ai şi un alt credit în derulare sau dacă eşti rău platnic.

Ajutor dacă ai datorii
Dacă întâmpini dificultăţi în a-ţi plăti datoriile la timp, nu ignora acest lucru. Chiar dacă datoria pe care o ai nu este pentru plata unui credit ipotecar pentru care ai girat cu locuinţa, neplata ratelor ar putea duce la pierderea casei (daca nu mai ai surse de venit pe care să se facă popriri). Acest lucru se poate întâmpla dacă furnizorul creditului cere în instanţă executarea silită a locuinţei tale. Dacă instanţa aprobă acest lucru, atunci furnizorul are dreptul de a vă vinde locuinţa. Pentru a scăpa de restanţele ce se cumulează poţi negocia cu finanţatorul suspendarea plăţilor pentru o anumită perioadă, prelungirea scadenţei pentru a reduce ratele, refinanţarea împrumutului.

Probleme cu achiziţiile de produse de la o firmă prin intermediul unui creditor
Pentru bunurile sau serviciile – obiect al contractului de credit – care nu sunt furnizate ori sunt furnizate parţial ori nu sunt în conformitate cu contractul încheiat pentru furnizarea lor, consumatorul nemulţumit poate notifica, în vederea remedierii deficienţelor, furnizorul şi/sau creditorul, în termen de 15 zile de la data la care bunurile sau serviciile au fost livrate, respectiv prestate, ori de la care acestea trebuiau să fie livrate sau furnizate. Data poştei este considerată data notificării.
Furnizorul şi creditorul vor fi răspunzatori individual pentru despăgubirea consumatorului. Existenţa unui contract de credit nu va afecta în nici un fel drepturile consumatorului prevăzute de lege, pe care furnizorul de bunuri sau servicii cumpărate prin intermţediul unui astfel de contract trebuie să le respecte. Creditorul răspunde pentru despăgubirea consumatorului numai în limita contractului de credit, dacă acţiunile consumatorului împotriva furnizorului de bunuri au eşuat. Cele prezentate mai sus nu se aplică în situaţia în care operaţiunea respectivă se referă la valori mai mici de 200 euro.

Formularea unei sesizări
În cazul în care ceva nu merge bine, de exemplu, crezi că ai fost taxat eronat sau banca la care ai credit a mărit rata dobânzii fără să te anunţe, contactează instituţia şi cere să îndrepte lucrurile. Dacă nu eşti mulţumit de răspunsul lor, poţi să depui o sesizare la comisariatul local pentru protecţia consumatorilor.

Pentru mai multe informaţii, accesează rubrica Întreabă expertul.
 


Site realizat cu mândrie de graficaro.net - servicii de creare site