Home Investitii Investiţii in imobilare Anunţuri capcană

Anunţuri capcană

Cum recunoști un anunț - capcană? 

Sunt câteva formule - tip care vă permit să intuiți din start dacă anunţurile din ziar sunt serioase sau nu. Bonus: cum să evitați “strategiile câştigătoare” ale agenților imobiliari 
 

”Ocazie!”, “Nu ratați!”, “Chilipir!”


Nu poți vinde apartamente cu o strategie ca la piața de gros. Sunt șanse bune ca o astfel de “ocazie” să ascundă hibe de proporții.De cele mai multe ori, constați prea târziu că nu-ți permiteai un apartament atât de..ieftin (zonă proastă, vecini scandalagii, bloc cu debranșați, etc)
 

“Mult sub prețul pietei” (în traducere: căutăm cu disperare clienți noi)


Chiar dacă nu vei regăsi identic sintagma în anunțuri, vei descoperi totuși anunțuri în care se oferă chilipiruri incredibile. Dincolo de posibilitatea unor probleme mascate, sunt șanse bune ca sub umbrela acelui anunț să se ascundă agenții în căutare de clienți. Dacă suni la respectivul număr, ţi se spune “ne pare rău, apartamentul de care te interesezi tocmai s-a vândut, dar îţi putem oferi în schimb ceva avantajos în aceeași zona”. Bineînțeles, vei găsi la fel de avantajoase și alte oferte din zonă - în ziar sau la agenţiile concurente, e doar o strategie de a racola clienți.
 

“Proaspăt renovat”, “renovat occidental”, etc


De cele mai multe ori renovarea este un pretext pentru a cere sume care nu se justifică sau de a ascunde probleme de concepție/construcție. Oricum, e greu de presupus că gusturile vânzătorului și ale cumpărătorului vor coincide, așa că mai bine vă faceți propriile îmbunătățiri, după ce cumpărați. 

Dincolo de problemele care pot rezulta răspunzând unor anunțuri “fanteziste”, riscați să aveți dezamăgiri și interacționând cu agenți imobiliari neprofesionişti. 

Nu acceptați presiunile agenților! 

Un agent tinde să-și maximize câștigul și să-și minimizeze efortul. Va încerca deci să convingă proprietarul să lase la preț, iar chiriașul să pluseze cu ceva, încercând să apropie cât mai repede cererea de ofertă. Nu va lăsați convinși de argumentele sale (“ o astfel de ofertă dispare în câteva zile”/”dacă nu profitați acum de client, cine știe când mai găsiți unul dornic să cumpere, nu vedeți cum este piața?”) dacă aveți buget limitat sau altă perspectivă asupra valorii tranzacției decât cea sugerată de agent.

Atenție la costurile “colaterale”!
 
“Nu vă luăm comision, percepem doar de la cumpărător/chiriaş” e formula magică prin care un proprietar care și-a dat anunțul ca “particular” ajunge să fie preluat de o agenție care dă apoi anunţurile cu propriile sale telefoane. În definitiv, poate că printr-un intermediar tranzacția se face mai repede, nu? Nu neapărat! Un anunț care vine din partea unui particular e văzut de toți cititorii potențiali ai site-ului de imobiliare (câteva mii uzual) cărora le clipește beculeţul “ ia uite, o proprietate cu 4% mai ieftină!” (2% de la cumpărător și 2% de la vânzător) sau “uite o chirie cu 4% mai ieftina”(dacă apelezi la o agenție, poți plăti în loc de 12 chirii pe an. 12,5, jumătate din chiria pe prima lună revenind intermediarului drept comision) în timp ce apelarea la o agenție îți aduce doar câțiva potențiali clienți interesați, cei cu care are contact agentul și le poate pomeni și de proprietatea ta. În tot cazul, puțini înțeleg că un cumpărător/chiriaș ce vine printr-o agenție imobiliară va tinde să negocieze mult mai strâns, încercând să compenseze sumele pe care le plătește suplimentar drept comisioane, așa că magicul “de la dvs. nu luăm nici un comision, doar de la cumpărător” are costurile sale implicite.

Pentru mai multe informaţii, accesează rubrica Întreabă expertul.
 


Site realizat cu mândrie de graficaro.net - servicii de creare site